måndag 14 juni 2010

..ont i rumpan, ljumskar,höfter,mage.. mm

Eva- Karin Oscarsson var superbra att rida för! Jag tror inte Pollan gått så hårt någongång, så pass att jag var orolig om hon skulle halta och stappla idag, men så var det ju naturligtvis inte. Dottern som skrittade ut barbacka idag sa att hon skrittade på som bara den.... tror faan de... så mycket som jag har ridit frammmmmåååt i helgen så måste ju nåt fastnat hos henne med :)
Jag fick rida framåt framåt framåt för att få igång bakbenen... fyra galoppsteg så fort jag kunde galoppera framåt och sedan ta tillbaka två.. fyra fram två tillbaka, fyra fram två tillbaka.. så höll vi på..ja jösses man var helt slut efter.
Tränaren var rak hård och såg precis allt... man trodde lixom att man kunde vila när man var 60 m bort i ridhuset och hon focuserade på den andra ryttaren (tackar gud för att vi red två och två, vilket är ganska ovanligt) men inte då... "Maria hur sitter du nu?? Känner du sittbenen? lyft vänster ljumske, Upp med bröstbenet ut med magen, lyft ytterhanden, vrid om vänserhand"
Hon var hård, men hon visste utan tvekan precis vart hon skulle sätta in stöten. Ja pricksäker som få... E-K sa att M's häst var låååång som ett ösregn. J's häst hade bakbenen i Kina och jag, jag höll på att äta upp min hästs öron...ja har endel jobb att göra med mitt överliv kan man säga.... jag ska försöka lägga upp en film.. men jag måste jobba lite på det först ...
jag har mest ont i rumpan... det är väl konstigt?

2 kommentarer:

  1. *hahahaha* Härligt att du fick jobba, nu förväntar jag mig samma pricksäkerhet när du lektionerar för mig ;)

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Ojoj, det låter som om du haft det tufft ;)

    SvaraRadera