söndag 9 januari 2011

Bäver??

Dottern på pekade häromdagen att pollan hade sår i munnen, o dottern var orolig och ville inte sätta i bett. Då vi inte har nåt hackamore, det är heller inget man behöver på pollan känslig som hon är, så tittade jag i munnen och tycke nog hon kunde ha bett i för såren satt inte där bettet ligger. Å va jag har funderat på vad de där såren kommer ifrån..idag kom ja på't..när pollan och hennes kompis går i hagen förvandlas de till bävrar..de gnager på hagstolparna. Stackars pollar de har väl fasligt tråkigt i hagen.. så tråkigt att de leker bäver. Jag upptäckte oxå att de minsan får hjälp av en hare eller nåt. Så jag har pulsat i sjukt mycket blöt o sjup snö och kletat in stolparna med avskräckande äckel.

Shiiit va jobbigt det var att pulsa i snön..puh o jag har sååå dålig kondis, nää fy, jag skulle verkligen behöva ta tag i det där med kondisen :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar