tisdag 8 februari 2011

vojne vojne.. puh

jag höll på att dööö idag. Pollan här halt! ÅÅ Ågren.. välkommen..

igår var jag inte på det mest stabilaste humöret märkte ja.. det började när jag gick till ridhuset och Pollan vart MYCKET upprörd över att det stod två transporter på planen utanför ridhuset.. oo hon var sååå upprörd. Å jag blev sååå förbannad på henne.. för hon uppförde sig illa illa...o eftersom jag blev liiite irriterad så råkade jag fräsa ordentligt åt någon ditrest mupp som klagade på att jag stängde dörren till ridhuset´.. för hon skulle ju minsan ut aaallldeles straxt.. hon skulle bara bla bla bla...

men jösses skit i att min idiot till häst är så upprörd att hon inte har någon fot i marken.. o hon råkar vara mucho upprörd över att någon stackare står i en transport o bankar... jag lät väl inte så trevlig när jag slängde igen ridhusdörren.. bekräftade den dit resta ridhusbesökaren.. BRA jobbat av mig lixom.

jag fräste åt muppen med valnötshjärnan (pollan alltså).. hotade med att rökeriet är granne o vi kanske hamnar där om hon fortsätter hoppa... hästkorv är mums har jag hört

Vi sansade oss med just det.. men hon var upprörd överlag..

Jag fräste även ordentligt åt en stallkamrat som, utan att jag bett om det, kommenterade o gav goda råd i hur jag skulle rida, det var absolut inte rätt dag för det så jag fräste ordentligt åt henne.. typ bad henne hålla tyst o att det inte var läge överhuvudtaget för sånt just nu.. dessutom så hade mitt ridsätt ett syfte..

åh så jobbigt jag hatar när jag tappar kontrollen så här o blir arg. Kände mig super taskig för att jag blivit förbannad på allt o alla.. o framförallt för att jag stoppade in sporren en gång i hö sidan när hon satte klackarna i backen o for iväg.. skit

jag tog ett sömnpiller när jag kom hem o la mig hårt på kudden

O naturligtvis är Pollan halt idag!!!! ÅÅÅÅÅGREN dubbelt upp...

mondiöööö nu har jag förstört hästen .. jag höll på att bryta ihop..
hon är svullen över senan..jaha senskada.. men det är ju jävla fint

så jag planerade att hon skulle stå i sjukruta ..jättekul! Jag ser framför mig hur otroligt rolig hon blir att leda efter ett par tre dagar.. eh not!!

men tur i oturen ska man ju ha ibland, Vetrinären kom till en annan häst.. så han tittade på Pollan o konstaterade att senskada behövde jag inte oroa mig för ..oh min frälsare ..

hovböld på G.. hon har ett gammalt broddtramp på den hoven.. o så är hon nyskodd.. i går, när vet tryckte på det så reagerade hon kraftigt

jag har ju känt att hon var varm i hoven förra veckan men hon har absolut inte varit halt..

så när hon fick nya fötter o dojjor, som är spikade ganska högt, klämmer det ihop hoven och då blir det ju ett tryck där o därför blir hon halt nu o inte innan skoningen..

ÅH såå skönt... nu hoppas vi att den kommer ut snart, snart, snart eller bara försvinner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar