måndag 9 januari 2012

har hänt lite sen jag skrev sist :)
Det har varit jul, men den har vi slängt ut nu, många klappar till barnen och lugn och ro för föräldrar, detta trots att julen låg skit illa så minimalt med ledighet togs ut.



Det har varit stormigt och blåsigt som tusan.. såpass att en transport försökte rymma



vi hade allvarliga funderingar på att ställa upp i Mullehästens luddöretävling, men så tänkte vi att det är inte riktigt Pollans grejj att bli känd för dålig ordning på håret i öronen så vi struntade i det :)



jag kunde inte längre blunda för isen som fanns i min frys, det gick inte att stänga dörren, så jag var tvungen att frosta av, åå va kul det är... visst ser man att det är en hobby jag har.



meeen det blev för mycket plats i frysen när all is försvann så jag bakade lite bullar.. 98st för att vara exakt. Tur att mina ungar är bullomaner.




mummms!!!!




Vi tog med Pollan en sväng till Täby kliniken för att slutmäta, ponnyn är en ponny på hela 146cm, samma höjd på manken som hon haft sen hon var 4a.

men ojoj vilken fin ponny det är ;)

Vi var tidiga till kliniken och passade på att gå in på Täby stall o foder...
såhär många olika färger, och lite till som inte fick plats på bilden, finns det på huvudlag till galoppörer. Gräsligt :)


Dottern som har as-taskig smak när det kommer till sånt ville förstårs ha en av varje. Tur att jag var med annars hade den stackars dressyrponnyn sett ut som en julgran. Och jag hade bergis fått epilepsi anfall vid åsynen.

och de där vänster slutorna blir bättre och bättre.. skam den som ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar