lördag 14 januari 2012

Jenni Träning.

jag red lektion för Tessans tränare, Jenni Larsson. Det var väldigt kul och Pollan kändes helt fantastisk. Jag ska försöka lägga upp video från träningen..
Budskapet under lektionen löd såhär... upp me nacken, upp me nacken, upp me nacken, korta tyglarna, korta tyglarna, korta tyglarna, på med höger skänkel, höger skänkel, höger skänkel.
Vi tycker det är lite jobbigt med vä slutan, vi jobbar på det. Jenni gav jättebra tips.
När jag rider en vänster sluta sätter pollan över mig åt höger, jah måste hoppa åt vänster i sadeln för att hamna på rakt över hästen med lite vikt i vänster stigbygel.

Men Jennis tips var att på volten ställa utåt (åt höger då) och med höger skänkel och höger tygel få henne rund åt höger och ta med höger bak, för att sedan rakrikta och efter det trycka baken åt vänster.. utan att tappa kontkten med höger tygel.

funkade super och för första gången kändes det inte som om mitt högerben var tvådecimeter för kort och jag kunde hålla skänkeln på plats, utan att peta henne i virveln.. för det tycker pollan inte alls om :) o få till en riktig vänster sluta i skritt .hejjja hejja.. Jenni sa att om jag gör detta i två dar kommer det sitta.. det tror jag me..

fy fasiken va kul hon är att rida den lilla fiiina pollan

efter lektionen frågade Jenni varför i hela friden jag skulle sälja.. Hon menade på att vi passade ihop.. och att det är VÄLDIGT svårt att hitta en häst med bra ridbarhet.. men jag har ju varit inne på det själv.. jag ska nog ha kvar den lilla pärlan.. åh va jag tycker om henne :)

Nu på kvällen skulle jag laga lasagne.. men såklrt skar jag mig.. så jälvla klantigt!!! nu sitter jag här och har svårt att skriva..o tycker synd om mig själv med ett glas vin o godis i väntan på lasagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar