torsdag 30 september 2010

igår red jag i min nya hjälm..ooo så snygg jag va... å aj va ont det gör i huvudet efter en stund.. tror det går över.. ska man vara fin får man lida pin sa alltid min älskade farmor :), fast hon sa det samtidigt som jag skrek som en stucken gris för hon kammade mitt supertoviga hår och mig hade hon klämt fast mig mellan sina knän för att jag inte skulle springa iväg ... inte dog jag för det, åh jag verkligen älskade min farmor!!

idag är det Traudi träning kul!

igår hade jag tagit ut en ridövning från Hippson som jag tänkte göra för jag blir så trött på planlös ridning.. fattar inte varför jag rider planlöst.. det är ju helt värdelöst.. såhär blir det... man värmer upp, så gör man lite skänkelvikning.. det går inge bra nähä så då ger man sig på lite öppna jaha det gick ok så man rider lite sluta... det gick inte så bra... så man galoppar lite..det gick bra så man galoppar lite i förvänd galopp.. det går ganska bra, ja då är man nöjd... men vad har man uppnått??? det är ju värdelöst.
När man bestämt att de här två övningarna ska jag göra detta passet och håller sig till planen (vad den nu är) så känns det verkligen som om man fått ut mycket mer av ridningen. Om jag behöver träna på skänkelvikning tex eller träna på att få med den där förbenade yttersidan, eller korta galoppen.. eller vadsom så är det ju bra att ha en plan och tänka ut vad är det jag ska göra detta pass för att träna just det. Jag är sådan så att om jag inte tänker på det då fladdrar jag runt och gör lite sånt och lite sådär men det blir lixom ingen helhet.
Hippson har jättebra ridövningar, så jag ska köra på dem.
Jag vill inte få känslan av att - vad har jag fått ut av detta pass, är det här verkligen vettigt att hålla på med? varför håller jag på ??när jag går från ridhuset till stallet. Jag vill ju tänka att ok, det här var bra varför blev det si eller så ... nästa gång ska jag försöka göra så eller si.
Jag ska verkligen försöka att ha en plan varje gång jag rider så jag vet vad syftet med just detta pass är .. fundera på vad vill jag ha ut nu av min ridning. Vad behöver Pollan...
Mitt pass igår var jättebra .. det kanske inte kändes hundra hela tiden och jag skulle beskriva passet som våra pass brukar vara.. sådär i början och bra i slutet :)
Men det kändes tillslut bra och jag följde min plan..oh yes!!

1 kommentar:

  1. Fick du ont i huvudet av snygga hjälmen?!? Näevetduvad!!
    Det var inte braigt...

    Men det där med planerad ridning är bra - jättebra faktiskt... Så länge man kan ändra i planen när det går käpprätt...
    :)

    SvaraRadera