fredag 24 september 2010

mycket har hänt sedan jag skrev sist, mest bra saker de saker som är dåliga har jag en förmåga att förtränga och glömma, det är nog bra för mig :)
jag har fyllt 40 och hade alla mina härliga vänner hemma, mycket vin vart det :D
Dagen efter fyllde min brors fru år ... är det svägerska hon blir till mig?? lika mycket.. eh jag menar lika lite som mig så det var fest hela helgen kan man säga... vi var vääääldigt slitna den söndagen.

helgen efter har dottern tävlat OJOJ va duktiga de var åh såååååååå otroligt snygga så de kom 4a i första klassen och 1:A!!! i andra klassen som var en lagklass för ponnyalsvenskan div II. Hon fick 70% det är rekord för dem, dottern var så glad och såå duktig. Hon gör rätt i att vara väldigt solt över sig själv!!

Det var ju typiskt att den tävlingen inträffade samma dag som min familj skulle träffa mina nya kusiner.. ja jag har fått nya släktingar så här mitt i livet. Det är lite coolt tycker jag själv:). Min pappa hade en bror han inte visste om, det kom fram när min farfar dog. Åh min nya farbror har två söner som är i min ålder...typ.. jag är väldigt nyfiken på dem, men det kommer fler tillfällen att träffas.

Min andra dotter som är "argbiggan" i familjen har blivit lite förbytt och är nu mycket snäll och gullig.. nästan så man vill pussa och krama på henne hela tiden .. vet inte vad som hänt men det spelar ju ingen roll, bra som faan är det att hon är glad och nöjd.

jag har skrivit teoriprovet för BE kortet.. och jag hade ETT JÄVLA fel förmycket!!!!!!! Fy faaan va surt sa räven.. men aja det är bara att bryta ihop och komma igen... o då ska jag faktiskt läsa lite av teorin innan jag skriver nästa gång.
Det knäppa är att när jag läser teorin i boken så känns det som om jag skummar igenom (teflonhjärna)för det känns som om jag vet allt det där (uppenbarligen inte eftersom jag fick ETT JÄVLA fel FÖRMYCKET!!!) så det känns helt meningslöst att läsa ... MEN sörrö när de formulerar de där förbenade frågorna på det sättet de gör i provet och man sitter typ som i en skolbänk med varsin dator framför å naturlgitvis får en bordsgranne som stinker svett o gamla kläder så fort han rör på sig, vilket personen gjorde mycket... så är det inte så väldans lätt...som sagt jag har redan brytigt ihop och nu håller jag på att komma igen :)

Pollan är superfin, igår var vi på skogsprommis ok.. det gick stundtals lite fortare än promenad takt men det var trevligt... vi gick mycket offroad.. upp o ner o upp o ner .. tänk vilken skullnad det känns i hennes kropp av att prommenera offroad, jag tror jag gör det för lite, trots att jag är en sån som ofta lämnar stigen när jag rider i skogen. Jag brukar och gå där det är lite terräng för det är ju mycket bättre för pollan än att bara följa stigen... när det gick fort så höll vi oss såklart till ridvägen.
Om det är jag som ska rida i kväll så ska jag plocka fram bommar för det är bra med variation. låga bommar och högre bommar så hon får lyfta på benen tror jag blir bra.

jag ska iallafall gå till mitt svampställe i em och kolla om trattisarna har växt på sig... det kan ju vara någon som redan hittat dem men men då finns det säkert flera på andra ställen...

life is nice :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar