onsdag 29 september 2010

Jag måste kommentera mit tidigare inlägg nu är det ju så att Sessan alltid är snäll i ridhuset, bara så ingen tror nåt annat!! Hon är väldigt snäll ute med nuförtiden men det är där jag är mer osäker..på när krutet kommer så att säga :D
jag tror aldrig hon skulle skena eller göra några dumheter som att bocka av någon eller så.. nej nej... men kanske slå på en riktig tvärnit från full galopp...full galopp till halt så att säga, ja på det sättet så att tugga på öronen får en helt ny innebörd... eller ta ett riktigt tvärt kast i sidled från ena sidan av grusvägen till andra sidan utan mellanlandning :)... bara för att vara tvärsäker på att stenen brevid vägen inte äter hästar som går förbi, hon är jättebra på sådana saker :) som i vintras så skrittade vi förbi en brädgård o den är läbbig..jätteläbbig tycker hon, då tog hon ett skutt rakt i sidled det var bara det att hon upptäckte att där var det minnsan en snövall som var stor.. så hon vände lixom i luften o bestämde sig för att äh det var nog rätt bra att skritta på vägen ialla fall :O
En annan gång så skrittade vi oxå på vägen. Då var det en sådan där orange pinne som låg lite halvt ute på vägen.. pollan såg nog inte den förrens den var precis under hennes mage (fast i marknivå såklart)och då ansåg hon nog att attack är bästa försvar så hon hoppade rakt upp i luften å så ser jag i ögonvrån hur hon måttar med båda bakbenen mot den oranga pinnen (alltså jag ser hur båda bakbenen far ut som projektiler åt höger, hennes vänsterbak borde inte kunna komma så långt ut till hö) .. för att sedan skritta vidare som om inget hänt... hon bryr sig inte alls om att jag har fått 10 hjärtinfarkter eller så....
den som har läst Mulle vet ungefär vad jag pratar om...om Mulle var en Mulla så är jag heeelt säker på att det skulle vara pollan som är porträtterad...det är lite samma stuk på dem två.. fast Pollan är MYCKET elegantare och mer Prinsessig lixom :)
Min andra dotters kompis skulle få leda pollan till stallet efter ett pass i ridhuset... för pollan är ju så snäll o söt :D.. Pollan tänkte ahahaaa det här är någon som inte har koll... åh där är en grästuva.. Mumms... jag kan säga att dotterns kompis (16år lång tjej)som vägrade släppa och åkte som en vante :) det gick ju bra, ingen skada.. men hon har radar på sånt. fast hon är heemskt snäll o söt :) Eller Hur!!!

3 kommentarer:

  1. Absolut hemskt söt och prinsessig :)

    Du måste fö ta bort spamfiltret... Jag blir galen på det!!! ;)

    SvaraRadera