lördag 31 mars 2012

Ramundberget




Framme är vi i Ramundberget. Det gick ju bra att åka, jag trodde det skulle vara mycket jobbigare.

Stugan är jättefin, den har vi hyrt av T's arbetskamrat. Hel härligt. Vi kommer inte ens ihåg att vi haft semester såhär och tagit ledigt från jobbet en hel vecka.
Sonen är supernöjd då det visade sig att det finns en box med alla kanaler man kan önska sig, speciellt glad blev han över Disney channel.. som han har tjatat på mig om att ha den hemma.

Sonen har bestämt att vi ska hyra scoter och även ta en Helikopter upp o åka offpist plus att han ska åka bräda.. jaja vi får väl se :)

Jag har haft en helvetisk vecka, den har varit sååå sjukt stressig. Den här semestern kunde inte komma lägligare.

Pollan har haft en sadelprovartant ute, sadeln jag provade hade ett väldigt smalt säte och jag tyckte den var ganska hal..det är jag inte van vid då min sadel är ganska bred i sätet och inte lika hal.. Även om jag inte upplever min sadel som hal är det ju en ganska platt sak som man inte får speciellt mycket stöd och hjälp av vilket har varit väldigt bra för mig och min sits.

Denna sadel jag provade är en close contact med flat sits o det är bra, med denna kändes det som om man bara står lite mer bredbent och Pollan kändes otroligt smal.. jag som alltid upplevt henne som en tjock tunna :P att sitta på.

Nästa gång jag rider för Ann ska hon ta med en sadel hon har som många ponnysar kan ha.. så ska jag prova den.. jag tror iofs att jag provat en sån sort men att jag då tyckte att den var för stor på Ponnyn. Kanske passar Ann's sadel bättre då det är en mindre storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar