torsdag 1 september 2011

Pollan var sååå fin igår när jag skumpade runt på henne, kändes riktigt fin. Det är helt o hållet Cindy's förtjänst :) hon brukar bli så fin ungefär en till en och en halv vecka efter behandling. Jag skumpade runt på volten med femtioelva andra ekipage, det gick bra, man får öva på att svänga och snabba stopp ;) typ som en westernryttare men med dressyrsadel och vanligt tredelat bett ;) man får även öva på att inte hålla sig till sin plan som man lagt upp för passet... att en volt börjar som sen volt och slutar i nåt annat. Sedan får man även öva på att inte somna till när Pollan mitt i den sköna fina mjula galoppen blr jättejättejätte rädd för en tröja som någon hängt på staketet och samtidigt hetsar upp sig över en person i orange (varselkläder) tankar bilen brevid volten :O.. o då, dramtatisk som bara Pollan är tar ett jätteskutt upp fram och åt sidan, och gör flera på rad kast med liten kärring, ruskar frenetskt på halsen och huvudet och troligtvis tänker ... dumma tant.. släpp mig jag vill bralla. Det är då man känner att man inte är ung längre, det är då man förstår att höftkulan nästan sitter löst, men det är oxå då man tänker att jahaja.. vi är på det humöret, så mycket energi den lilla pollan har, jag tror minnsan vi kan jobba liiite hårdare nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar