torsdag 29 september 2011

vi har haft stallmöte, det absolut mest effektiva stallmötet jag varit på. Mycket bra jobbat av styrelsen måste jag säga.. framför allt hon som är ordförande som lyckas hålla alla på spåret, tja alla som varit med på ett stallmöte vet ju att det lätt till och med mycket lätt kan spåra ur :).

Det kommer en ny stallkompis på måndag, det är kul med nytt folk tycker jag.
Men under mötet så tog vi upp saker som att det regnar in i vårt torkrum när det öser ner. Vi tog oxå upp att vattnet inte räcker om man tvättar för många tvättar därför har vi haft begränsat till en tvätt per dag. Det är ändrat nu för det är inkopplat kommunalt vatten. Plus lite andra saker... jag kom på mig själv med att sitta o tänka, stackars nya, hon måste ju undra vart tusan hon hamnat. När vi sen skulle lämna mötet så presenterade vi oss.. vi som var kvar och då blev det ju typ bara vi som har ponnysar.. så nu tror hon nog att vi bor i ett skrukstall som regnar in och inte har vatten så det räcker pluss att vi är en bunt vuxna som rider ponnysar ... :O

Men när hon gått ut så säger någon .. ooh hon och j's medryttare är fotomodeller.. det två var i tidningen bla bla och visade kläder.
SÅ vi har värsta modellstallet... det finns en till som är modell. Å den modellen's brorsa är/var NHL proffs.. jösses vad vi frotterar oss med fina folk i vårt skrunkiga stall :)

Pollan då hon fick vila då när vi hade mötet och igår så red jag lite. Joggade bara rund o låg. Hon var piggelin. Idag ska jag rida lite mer dressyrigt.

1 kommentar: