fredag 23 september 2011

ujujuj

Det är full spätta på jobbet, Kulo ganska hysteriskt :)!
Idag är det andra dagen jag inte är i stallet... på rad. Det skapar abstinens. Ganska svår sådan. men jag måste nog åka dit en sväng ialla fall o pussa lite på pollan, trots att jag egentligen är ledig från stallet.

I natt vaknade jag o var jätteförkyld sådär så att det killar i näsan och det känns som om ögonen ska börja rinna närsomhelst. Så jag som är en linsbärare och glasögonorm med helt nyshoppade glasögon tänkte, jag får väl ta mina nya glasögon i dag.
Det hör inte till vanligheten kan jag säga.
En vanlig dag på jobbet har jag ju linser och när jag sitter framför datorn ett par terminal glasögon. Men idag hade jag ju bara vanliga glasögon. Så varje gång någon kom fram och skulle prata med mig, eller om jag skulle resa mig upp o gå å ta en kopp kaffe så tog jag av gammal vana av mig mina glajjor, för så gör jag tydligen med mina terminal glajjor.
Det blev varje gång en chock för jag såg ju så fruktansvärt illa..allt blev ju som en stor bomullstuss... då skulle man kanske kunna tro att någon (typ jag) skulle komma ihåg detta efter..säg i alla fall två gånger men om inte det så ialla fall efter fem gånger.. men nääääää inte då.
Förvånad och snopen blev jag varje gång :O .. jösses.. Doris är mitt mellan namn.. men vart är Nemo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar